When it comes to choosing

Consumers have a range of options in front of them, but going shopping should not be based on a lower cognitive requirement of choice? How to get the consumer to make the right choice when it comes to choosing? When consumers say they want more, do they really want to have good experiences when choosing? Do consumers want to feel confident and competent in their choices? Do they want to enjoy it and feel happy about it? How to make consumers the consumers who make the right decisions? A good example is the categorization of options because if they want simplicity when it comes to choosing … you want that “the choosing of a wine would be as fun as drinking it”. Consumers are surrendered to this consumption model. However, in the world of brands and design there is already the notion that this linear model cannot continue to create value for brands. A challenge that is not new, and has led originally to initiatives of Corporate Social Responsibility. Now, another economic model is emerging, one that turns negative and costly issues like waste into positive and value-creating resources: the Circular Economy. By leasing products designed to be disassembled, brand loyalty can probably arise: the company provides top-notch services to upgrade, repair and/or replace broken items, and ensures functioning at the highest level. For this it is necessary to have manufacturers that draw to be repaired, durable and, ultimately, dismountable. When a product reaches the end of life it remains company’s property to ensure remanufacturing and return to the system.

But for these innovative models to take-off, affordable and desirable proposals have to be created in order that consumers will want to join and enjoy as someone who drinks a good, recommended wine.

This article was originally published on Barómetro Social. Read the original article in Portuguese here.

Na hora de escolher

Os consumidores têm à sua frente uma panóplia de opções, mas ir às compras não devia pautar-se por menor exigência cognitiva de escolha? Como levar o consumidor a fazer a escolha acertada na hora de escolher? Será que quando os consumidores dizem querer mais, o que realmente pretendem é ter boas experiências de escolha? Os consumidores querem sentir-se confiantes e competentes nas suas escolhas? Querem gozá-las e sentir-se felizes por isso?

Como tornar os consumidores em consumidores que tomam as decisões mais acertadas? Um bom exemplo é o categorizar das opções porque se quer simplicidade quando chega a hora de decidir… quer-se que “a escolha de um vinho seja tão divertida como bebê-lo”. Os consumidores estão rendidos a este modelo de consumo. Contudo, no mundo das marcas e do design há já a noção que este modelo linear não consegue continuar a criar valor para as marcas. Um desafio que não é novo, e já conduziu originalmente a iniciativas de Responsabilidade Social das Empresas. Agora, surgiu um outro modelo económico que transforma questões negativas e onerosas como os resíduos, em recursos positivos e criadores de valor: a Economia Circular. Com o leasing de produtos desenhados para serem desmontados pode haver aumento da fidelidade à marca: a empresa fornece serviços de primeira para actualizar, reparar e/ou substituir itens partidos, e garante o funcionamento ao mais alto nível. Para tal é necessário haver fabricantes que desenhem para ser reparado, durável e, em último caso, desmontável. Quando um produto atinge o fim de vida permanence propriedade da empresa para garantir a sua remanufatura e voltar ao sistema.

Mas para que estes modelos inovadores levantem vôo, têm de se criar propostas acessíveis e desejáveis a que os consumidores queiram aderir e gozar como quem bebe um bom vinho recomendado.

Este artigo foi publicado originalmente nom Barómetro Social. Leia o artigo original.

 

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